Rubriky
Recenze

Recenze ArmA 2

ArmA 2 je naprosto skvělá hra a navíc navýsost českého původu. Na svědomí ji má zkušené vývojářské studio Bohemia interactive. Původní ArmA si získala celkem dobré renomé nejenom u nás, ale i ve světě a tak bylo její pokračování prakticky jenom otázkou času. ArmA představuje prakticky bezkonkurenční vojenský simulátor. Vždy jsem věřil a věřím, že naše hry jsou jedny z nejlepších a ArmA 2 toto směle dokazuje. Pojďme si něco říci o obsahu hry. Začínáte jako americký seržant na letadlové lodi, kde se dozvíte od velitele, že Američani vstoupili do války s Čedaky, což jsou něco jako povstalci terorizující obyvatelstvo Černarusi.

V Černarusi se celý příběh odehrává. Vy toto terorizování půjdete samozřejmě zastavit a máte se na co těšit. Hra je velmi dlouhá a přitom velmi realistická. Jelikož se jedná o žánr simulátor, tak se asi nic jiného ani čekat nedá. Po oznámení lídra operace se tedy dáte se svým týmem, jehož velitelem je seržant Miles, na dlouhou cestu. První budete muset osvobodit v noci jednu vesničku, kde vás čekají celkem zajímavá odhalení. Po vyčištění této vesničky dostanete větší oříšek. Budete muset podpořit ostatní čety ve větším městě a město důkladně vyčistit.

Teď ale musím zmínit váš primární úkol a to je chlapík jménem Lopotěv. Je to vůdce Čedaků a robí celkem velké problémy. Dostali jste hlášení, že se v tomto městě Lopotěv skrývá, a tak to jdete prověřit. Ve městě najdete pouze jeho komplice a nastane tam problém a to ten, že vaši takřka místní spojenci od černaruské armády si Lopotěvova komplice budou chtít přivlastnit, i když jste ho ve skutečnosti zajali vy. Spor o zajatce nakonec prohrajete, ale nabídli jste se, že ho aspoň pomůžete hlídat při převozu na základu armády. Ovšem se stane něco nečekaného. Voják se kterým jste se hádali o zajatce je zrádce a tak celou vaší jednotku omráčí. Probudíte se ve skladní hale, kde jste spoutáni. Vidíte, jak Čedaci (vojáci Lopotěva) vedou Milese z výslechu a potom ho zastřelí.

Po tomto incidentu jste osvobozen americkou armádou. A je to tu, ta nejdelší část hry. Stáváte se velitelem svého družstva (odstřelovač, zdravotník, kulometčík) a máte za úkol Lopotěva a lidi jemu blízké bezmilosti odkrouhnout. Od tohoto momentu začíná hon za Lopotěvem a vy se máte na co těšit. V Černorusi je asi 25-30 měst/vesnic. Příběh je rozdělen na mise, kde máte vždy splnit konkrétní úkoly, z čehož jsou nějaké primární a nějaké vedlejší. Můžete i narazit na pár občanů, kteří budou chtít s něčím pomoci.

Po pár misích vás napadnou Rusové a vaše jednotky se začnou evakuovat. Vy to ale nestihnete, a tak v Černarusi zůstáváte sami a zde se musíte rozhodnout, jestli budete pomáhat v boji proti Čedakům i Růsum buď černoruské armádě, nebo organizaci NAPA, což je hlouček odvážlivců z měst, kteří se nebojí vzdorovat. Budete pracovat pro americkou vládu na černo (neoficiálně). Vaším úkolem je pomoci tomu, pro koho jste se rozhodli, eliminovat hrozbu a hlavně se vrátit domů.

ArmA 2 je zrkátka pecka, kterou stojí za to si zahrát. Za nás dáváme hodnocení 5 bodů z 5. A vy neváhejte a pokud máte rádi vojenské simulátory, tak se hned pusťte do hraní.